stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

FINAL COUNTDOWN

Publicerad 2009-06-29 10:26:53 i Allmänt,

Det närmar sig.
För fem månader sedan var det en evighet kvar tills dess att jag skulle åka. Jag hade en lista längre än tomtens inköpslista på julen med saker som skulle göras. Det hela kändes mer som ett projekt som skulle genomföras. Ingen nervrositet över huvudtaget. Men nu. 15 dagar återstår.
Jag har spenderat årets utan tvekan roligaste vecka tillsammans med vännerna i Kalmar. Och det hela blev plötsligt mer konkret. Sa till T precis att jag har haft så jäkla kul att jag hellre vill stanna! Men sen får man väl räkna in detta att hösten kommer sen. Regnet, snön, blåsten. Mörkret. Stövlarna och vinterjackan. Skolan och rutinerna.
Nej.
Jag vill nog åka ändå.
15 dagar kvar...

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2009-06-30 16:23:42

vilket datum åker du då? 14:e?

Postat av: em

Publicerad 2009-07-01 19:09:22

jag åker den 13e, men är inte framme förrän den 14e!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela