stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

NOMINERINSBREVET...

Publicerad 2009-06-14 15:20:40 i Allmänt,

                        

För nästan fem månader sedan damp det ner ett brev i en brevbox tillhörande en studentlägenhet på Södermalm. Det stod:
"Du har blivit nominerad till utbytesstudier vid The University of Queensland, Brisbane" samt lite annan mer formell text.
Sedan rullade det bara på. Det var visum, biljettbokning, lägenhetsletande, internationella körkort, giltliga pass, en ny ansökningsprocess, inhandlande av väskor, uthyrning av lägenhet, vaccinationer, möten och mer där till.
Tiden rusade iväg och faktum är att det idag bara återstår 30dagar tills dess att planet lyfter från Arlanda med destination Brisbane i sikte.

Den här bloggen skapades i syfte att mina nära och kära ska kunna hålla koll på mitt liv (eller delar av det;) ) då jag befinner mig på andra sidan jorden. Samt för alla som vill veta hur det är att plugga utomlands. Och givetvis, för er som bara är nyfikna!

Så. Följ med på mitt livs resa!

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2009-06-14 16:47:17

Haha, har du inte stavat fel i rubriken? Starkt jobbat!

Postat av: Henrik

Publicerad 2009-06-15 08:08:45

Klart vi hänger med på resan! :)

Postat av: emmie

Publicerad 2009-06-17 22:04:12

petitesser fi haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela