stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

EN RESA; FEM NATIONALITETER

Publicerad 2009-09-20 13:04:19 i Allmänt,

Helt spontant sent i fredags kväll, när vi firade Daniels 23år, blev det bestämt att jag skulle med på utflykt nästa morgon klockan 8.00. Någonting i kommunikationen brast dock, för det enda mina öron uppfattade var strand....och nationalpark...sovsäck. Yes. Så nästa dag (lördag) bar det av till Binna Burra, Lamnington nationalpark söder om Goald Coast. Det visar sig vara ett hav av berg - som man ska klättra i. På informstionen får vi tips om vandringsstigar som är mellan 7-8 timmar.
Aj aj aj då... Jag som i princip åkte i kritvita tygskor och bikini. Men. Det är bara att köra på!

Första dagen ägnade vi åt att hika i 1.5h. Varje orm gav 3 poäng, varje turkey 0.5, varje wallabi 4, spindel 2 och varje koala 100.

Redan efter 15 minuter hade vi tjänat tre poäng! (Och ganska snart 7, men wallabin var snabbare än våra reflexer)


Pustar ut efter första dagens hajk!


Tidigt nästa morgon. Tälten var det lite si och så med... Delvis berodde det på att marken var för hård för att slå i några tältpinnar i, så tälten liksom svävade ovan mark. Delvis berodde det på att det inte var världens bästa tält helt enkelt...

Därför älskar jag morgonen...

Lycka, ytterligare tre poäng! Och efter frukost bar det av på dagshajken.

Två timmar senare var inte mina skor vita längre. Men vi kämpar på, humöret är på topp när vi spatserar genom tät regnskog, samlar poäng och fotograferar 1, 2, 3....upp emot 10 vattenfall innan vi börjar inse att vi inte kan ta kort på allt om vi ska hinna hem innan mörkret faller.

Klätterträd =)

Roligare träd får man leta efter! Man blir som ett barn igen!

Ibland var det svårt att hitta spåren, särskit när bitar av spåren ibland var avstängda och man fick leta efter alternativa vägar. En veckas träning avklarad på en dag!

Ungefär halvvägs hittade vi ett vattenfall som gick att bada i. Åt även våran lunch som dessvärre bara bestod av några brödslamsor vardera och lite tonfisk. Packa aldrig fööör lätt!

Strax efter denna bild börjar mina fötter värka! 7.6km i regnskog är inte samma sak som 7.6km på grusväg eller asfalt. Still 2h to go...

Jamen det där kan jag med tänka mig...

Slutligen nådde vi destinaion hem och åt varsin välförtjänt glass. Vid detta laget var dock alla för trötta för att orka plocka fram kameran nåt mer. Så 25 poäng senare (4ormar, 2wallabis och ett X antal turkeys, men ingen koala) slutar vår resa i utmattning. Amy gjorde en trevlig video på Vanessa, mig och Tereza som sov hela vägen hem i baksätet av bilen, som jag dock inte tänker dela med mig av.

Ska se om jag kan ordna ett gruppfoto i morgon.
Ytterligare en upplevelse utöver det vanliga!

Kommentarer

Postat av: Pege

Publicerad 2009-09-21 20:37:12

Men herregud lilla tös, nu tyar du väl inte mer, var har du hamnat!

Postat av: Bitte

Publicerad 2009-09-22 23:00:15

Helt underbara bilder å vilket träd!Bra jobbat,säkert tufft!Om jag slapp ormar och andra kryp,yes hehe.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela