stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

KORV DE LUXE

Publicerad 2009-09-08 00:13:32 i Allmänt,

Studiebesök är inte alltför ovanligt på kurserna här. Och veg som man är hade man lyckan att få besöka en köttinstudtri och vara med på korvtillverkning delux. Vad kan jag säga. Redan som 12-åring förstod jag att korv inte var lika fint som havregrynsgröt. Den här dagen gav bara svar på tal...

Mmmm... Härlig mix av "waste products"

Börjar likna nåt? En korv enligt Australiensiska regler måste dock innehålla minst 50% kött. Alltid nåt;)

Nej, jag ska inte börja äta kött igen...

Sen bar det av i ilfart till tentan. Självklart hade min virriga lärare som lovat att vi skulle vara hemma i tid till tentan "glömt bort" det och bussen var sen. Istället för att hjälpa oss ville hon ta gruppfoton osv. Man kan bli upprörd över mindre. En av tjejerna erbjöd oss 4 som hade tenta lift tillbaka trots allt. Så tio minuter innan startskott 13.50, utan tid för lunch rusade vi in i tentasalen.
50 kortfrågor på 50 minuter ger en inte mycket tid att tänka.
Men jag tror jag klarade mig hyfs af (cliffhanger)!

Kommentarer

Postat av: Liza

Publicerad 2009-09-08 12:29:18

Uuusch!! Vad äckligt! :) Men som sagt, det gör en bara ännu mer säker på att man gör rätt i att vara veggie!

Hoppas att det gick bra på tentan tjejen! Du verkar ha det alla tiders annars! Ta hand om dig!

kraaaaam från Liza

Postat av: Bitte

Publicerad 2009-09-10 16:35:27

Näe,jag håller mig till gubbens hemjagade,hua...Å fint du fixade tentan,din magkänsla är nog rätt :))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela