stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

MY HOUSE

Publicerad 2009-09-01 06:34:06 i Allmänt,



Kom precis på att jag inte visat någon bild på utsidan av mitt hus. Så här kommer det nu, sådär 1,5 månad senare! Time runs! Ser inte mycket ut för världen på utsidan, men insidan har ni ju redan sett. Jag var lycklogt lottad som fick en så fin lägenhet i jämförelse med standarden på många andras.
Nästa termin ska jag dock försöka hitta ett äkta Queenslander hus att bo i!

Kom precis hem från skola nu. Det är mycket dessa dagar. Totalt annat skolsystem, som jag sa. Här är det rapporter som ska in hela tiden och de kräver korrekt engelska, vilket försvårar det hela en del. Men. Jag antar att det är bra övning!

För övrigt känns det som jag håller på att bli sjuk igen. Hoppas inte! Ska tugga lite vitlök i förebyggande syfte. Kommer ändå bara vara hemma tillsammans med skolböckerna i kväll!

Hur går det för Kalmar FF?

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2009-09-01 21:02:48

De ligger 4:a. Alla Elmbröderna har flyttat nu.

Postat av: Bitte

Publicerad 2009-09-02 07:17:22

Aaah,nice house!Kul att se lite annat stuk,än de trista husen vi har här.Ska bli roligt att se äkta Queenslander hus sen!Tror jag måste googla på det ;)Korrekt engelska,hua,kan vara svårt.Vi fick lära oss vardaglig engelska i skolan och när syrran skull börja plugga var det bara böcker på engelska.Minns hur hon bävade sig för detta,men,det gick det med.Sv:Tror inte du har dålig fantasi,tvärtom ;)

Postat av: Pege

Publicerad 2009-09-02 20:16:38

Kalmar????? Vem br...nä jag ska kolla om jag hittar nåt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela