stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SHARK ATTACK

Publicerad 2009-09-09 08:32:19 i Allmänt,

Jag är uppenbarligen för oteknisk för att lyckas infoga en film på bloggen. Så ni får helt enkelt klicka er fram till den film som min föreläsare visade oss idag på Australia Marine Environment kursen.
Australienarna vet sannerligen hur man ska locka turisterna till sig!

http://www.youtube.com/watch?v=wy_TB6onHVE

Dock fick vi lite lugnande statistik gällande Aussieland efteråt:
Dödsfall i:
  • Sharkattacks - 1,06 per år
  • Pga en rocka - 2-3 per år
  • Blixtnedslag - 20 per år
  • Trafikolycka - 600-1200 per år
Jag simmar vidare!

Kommentarer

Postat av: sis

Publicerad 2009-09-09 19:23:37

Men det var ju en glad låt i alla fall! :-)

Postat av: ems

Publicerad 2009-09-09 23:31:58

jag vet, jag tycker om den =)

Postat av: Bitte

Publicerad 2009-09-10 16:33:27

Ojojoj,haha,snacka om att locka till sig folk dit L Näe,nog är Australien säkert helt underbart!Det finns så många faror,överallt.Även här i Sverige,om man tänker efter.Så många galningar bara som går lösa.PS.Tack för ditt fina ord,kram

Postat av: syren

Publicerad 2009-09-10 19:44:46

Härlig film! Faror fin nog över allt! Kram

Postat av: Pege

Publicerad 2009-09-10 22:41:43

Då kan du ju va lugn, nån dag i alla fall. Du var väl aldrig med på den där 08festen, som den CallMarit du är.

Postat av: sladdertackan

Publicerad 2009-09-11 19:09:40

Härlig filmsnutt! Jag blev ju faktiskt sugen att åka dit :D (fast spindeln var ju äcklig förstås)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela