stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

AUSTRALIA ZOO

Publicerad 2009-09-12 00:50:45 i Allmänt,




Så hade turen kommit till Australia zoo.
Ni vet, krokodiljägaren Steve Irwins zoo.

Helt sjukt, men såhär stora kan krokodilerna bli!
(Denna är förståss inte äkta)

Dessa stora sötnosar gjorde min dag!

De här zoet är annorlunda än alla zoo jag tidigare varit på. Fåglarna flyger fritt under uppvisningen, med bara himlen som tak.

Och såhär går krokodilmatning till.

Vacker! (Eller hur sis?)

Inte som Lone Pine - här är det bara att gå fram o klappa!

Röd Panda som hänger lite avslappnat i trädet.  Så himla söt!

Grass is always greener on the other side...

Jag besparar er bilderna på ormar och människoätande drakar den här gången.
Detta zooet var det bästa hittils. Tveklöst! För djuren med, som slipper sitta instängda i en liten bur och låta sig tittas på. Detta är konserverad frihet!

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2009-09-12 11:02:26

Vilken tur med förtydligandet om att krokodilen inte var äkta!! :-) Tigern kan du kanske packa ner och ta hem till mig... Den kan bo i vardagsrummet, men den får stå ut med tak över huvudet. :-)

Postat av: ems

Publicerad 2009-09-12 23:19:12

I know, ville undvika missförstånd. ska se om jag kan ta med mig tigern hem till dej!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela