stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

BESLUTSANGEST

Publicerad 2010-02-05 05:30:22 i Allmänt,


Adelaide ar en jattemysig stad. Liten och sot och full av gamla byggnader. Nu har jag dock vandrat runt och tittat pa gamla hus sa lange att jag lyckats fa blasor under fotterna och jag behover lite hjalp har...

Har tre alternativ till hus, inte sa att jag kan valja och vraka, de maste ju valja mig axa, men som jag vill ha af.

1: Andra anden av samma gata, ca 20 min promenad fran uni. Dela med en komis (aussie guy) som ar gryym men skulle kunna bli for mkt i langden plus en aussieguy fran melbourne som jag inte vet vem det ar. Hyra 140pw. Lagenhet. Ganska taskigt lage. Ej moblerat. Inflyttning i morgon.


2: Granne med Vanessa i stort hus delat med 6 andra som jag inte vet vilka det ar eftersom att fyra rum kommer bli lediga. Hyra 149pw. Hus. Grymt lage, ca 5 min promenad till uni. Fullt moblerat. Inflyttning 9e mars (lite illa tajming).


3: Ca 5 min fran campus i Hawken Village delat med 3 (en aussie tjej och tva okanda da tre rum ar lediga). Hyra 135 el 165 beroende pa rum. Kan hyras moblerat. Inflyttning 22 februari.


Hjalp mig att resonera sunt har nu for jag har legat vaken i en vecka och tankt pa detta. Vill nog helst ha hus 2 men 9 mars ar lite val sent!

Och, i borjan av nasta vecka kommer bilderna, men har ar ett litet smakprov pa havaianas challenge som jag beratta om, Australia day.

Kommentarer

Postat av: Pege

Publicerad 2010-02-05 19:50:31

Hus 2 blir det!

Postat av: Pege

Publicerad 2010-02-05 19:52:00

Jag flyger med simulator men du verkar ju kunna flyga med swimulator!

Postat av: Sis

Publicerad 2010-02-07 10:44:24

Du glömde ju att nämna hundvalpen?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela