stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

BRISBANE - Sammanfattningen

Publicerad 2010-02-08 01:31:34 i Allmänt,

Kara dagbok...

Ems har atervant hem "hem" (ja det kanns som hem bortsett fran att jag inte har ett hem). Hursom helst, jag har atervant till Brisbane. Flygfarden var horrible! Steg upp klockan 4 pa morgonen for att flyga hem fran min underbara vistelse i Adelaide. Flygresan gick bra sanar som till landning. Osregn och ovader, luftgropar (kandes som bungy i magen) under ca 40 minuters tid. Barn som grater, folk ar aksjuka och spyr overallt. Luktar illa OCH vi kan inte landa forran pa tredje forsoket. Folk jublar. Vi blir tillsagda att vi nog ar det forsta och enda planet att landa dar den dagen. Ca 4cm vatten pa landningsbanan.

Valkommen hem.

Min resa har varit HELT FANTASTISK och jag kan inte vanta med att ladda upp bilder. Bor for tillfallet hos en kompis utan internet sa ni far halla er i skinnet i nagra dagar till!

Summera resan kan man gora pa manga satt, sa nagra exempel pa vad vi gjorde:

Vad vi gjorde: Simma med delfiner, hoppa bungy, hoppa fallskarm, waitomo grottorna, besteg Franz Joseph glaciar, hika i blue mountains, slog varldsrekord i connectade flips, korde great ocean road, satte vara fotter i mitten av detta gigantiska land, halsade pa abourginerna i Uluru, festade och mkt mkt mer.

Vad vi inte gjorde: tranade pa gym, larde oss ett nyss sprak

Hiking: Totalt ca 40 timmar

Bilkorning: ca 6000 km

Hur vi overlevde
: Pa pasta och tonfisk / baked beans och ris, en lyxig dag tsm med morotter och lok, toast med peanutbutter, havregrynsgrot med sylt och en lyxig dag med mjolk. Det ar sa man ater for mindre an 5dollar per dag! PLUS det som forgyllde resan mest - couchsurfing (=bo gratis hemma pa folks soffa och lara kanna massor av locals)

Vad vi tappade bort: Teresas kamera, Ts klanning och tights, mitt internationella korkort, min bikini, Vanessas adapter.

Vad vi hittade igen: Ts kamera aterfanns pa ett hostel 2.5h bakot i planeringen.

Vad var highlightesen: Bungy, Havaiannas challenge, blue mt och min couchsurfer i Adelaide.

Vad var fallgroparna: Simma med delfinerna (klart INTE vart pengarna), hostelet i Alice springs med alla bedbugs!

Hur beskriver vi resan med ett ord: Pa Aussie - AAAWEEESOME, pa svenska - FANTASTISK

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela