stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

LIVET ÄR EN FEST

Publicerad 2010-02-22 00:29:38 i Allmänt,

Jag säger då det. Lördagens BBQ var C R A Z Y. Sådant som bara händer på film...
Grannhusen består mestadels av killar, så jag, Vanessa och Tania var de enda tjejerna där. Killarna tyckte att fler tjejer behövdes och jag ville minnas att jag hörde röster från min huskamrats rum. Vanessa och jag går in där och hittar tre random tjejer som förfestar (tydligen vänner till min housemate som var på festival med 7 andra vänner). Vi bjöd in dem till festen och då vi hoppas över staketet till Vanessas hus kommer 15 andra tjejer spatserande på gatan. Ned och Igor ropar hej vilt att det är fest i huset och tjejerna stormar in. Helt plötsligt är vi 40 istället för 20.
Ljudvolymen är ganska hög så jag hoppas över staketet för att få lite ro i mitt eget hus några minuter. Men då har Nathan och hans 7 vänner kommit tillbaka från konserten och startat en egen fest. Festerna slås snart ihop och när jag vaknar upp morgonen därpå ligger det folk och sover överallt på golv, soffor, madrasser, kuddar.
'
Det är så en fest i Aussieland går till. Som på film.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-22 17:28:12

Haha galet.. Tror dina grannar har dåligt (eller bra!) inflytande på dig :D

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-02-22 17:28:51

Glömde skriva namn /Daniel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela