stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

MY HOUSE

Publicerad 2010-02-17 04:15:46 i Allmänt,

Nu kommer det jag lovat er alla. Bilder på nya huset:
Såhär ser det ut.
Adress
6 Twelfth avenue
4067 St Lucia
För alla som vill skicka paket med svenska överaskningar till lilla moi =) 
(skämtosido)
Kommer först in i tv-rummet där vi för tillfället spenderar tid med att kolla på när svenskarna kammar guld. Eller faktiskt, det enda jag har sett av Sverige i OS hittills är ett åk av en svensk som körde i backen... Och de visade det ENBART for fallet, det var typ gårdagens åk... Menmen, Aussie som inte har ett enda guld i winter olympics ska väl inte va så kaxiga va?!
Kitchen. (För alla som är uppmärksamma, vi har ett pingpong bord istället för ett köksbord). Nånting måste man ju göra av stora ytor. Tur man har en balkong man kan äta på =) Men mestadels går vi in till grannarna och äter vid deras gigantiska bord.
Oho, vi närmar oss mitt rum, dörren är öppen!
Here it is! Vad bilden inte visar är hur fruktansvärt obekväm min säng är. Men jag jobbar på att hitta en bättre madrass!
Garderoberna saknar dörrar och en gardin är rosa och en är sverige-randig, men heeey, kolla utsikten OCH balkongen!
Uni ligger ganska exakt på andra sidan fältet.
Så det var det. Där bor jag nu. Börjar känna mig ganska hemma.
Delar huset för tillfället med:
  • Dave: Aussie guy, pluggar och jobbar
  • Nathan: Aussie guy, sabbatsår från uni, jobbar
  • Chris: Aussie guy, simlärare, flyttar ut idag efter att ha sovit på soffan i några veckor
  • Jovanna: Brasiliansk tjej, pluggar engelska på uni
  • Sandra: Tysk tjej, short term, pluggar engelska på uni, flyttar ut i Mars
  • ???: Asiat, varit försvunnen i en månad, ingen vet vart han är men förmodligen i Asien.
Så ser det ut för tillfället. Tycker om alla housemates och sover gott så länge jag riktar fläktet mot ansiktet!

Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-02-22 17:25:10

Verkar ju riktigt nice! Och hyran var inte så dyr heller va?

Postat av: em

Publicerad 2010-02-23 08:52:55

nää, typ halva mot förra året, kan inte få det bättre än så=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela