stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

NEJ NUU!

Publicerad 2010-02-25 12:54:26 i Allmänt,

Australien har fått mig att öppna ögonen för klimatfrågan. Detta eftersom att många av mina vänner här pluggar miljö etc och har gjort mig mycket mer medveten om vad som händer i miljön, med global uppvärmning och så vidare. Och vad ser jag när jag, utmattad efter 2h volleyboll och 1.5h boxing, går in på Aftonbladets hemsida.
'
Professor Wibjörn Karlén påstår att det bara är en myt att vi behöver minska på koldioxidutsläppen! Vem 17 är gubben!? Finns det inte bevis nog att vi kanske borde minska? OCH. Sedan röstar jag JA i frågan om jag tror att vi måste minska, men ser att bara 50% av svenska befolkningen håller med mig.
'
Jag har läst massor av studier om hur koldioxidutsäppen faktiskt höjer temperaturen, förstör korallreven och djurlivet där i. Vilket i sin tur innebär försurning, blekning av korallerna, minskad turism i områden med korallrev (vilket får andra följder för beroende länder), ändrat ekosystem etc etc. Listan kan göras lång! Vem är gubben? Är detta nån diskussion som jag missat helt!?
'
Jag är upprörd.
Minska minska minska och tro för all del inte på den på herr professor som måste ha glidit in i professor teamet på ett bananskal eller betalat sig in.
SKÄRPNING!
'
'
Fick in i ovanstående paragraf hur duktigt jag tränat idag *stolt*. Boxningen var sjukt kul, grym träning! Men jag jag ska ge boxing for fitness och kickboxning en chans innan jag fattar några revolutionerande beslut.
Godnatt! (snart)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-25 21:46:06

The nutty professor??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela