stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

OUT IN THE OUTBACK - AGAIN

Publicerad 2010-02-03 10:12:34 i Allmänt,

38 grader i skuggan. Minst 10 flugor som surrar runt ansiktet. Valkommen till the outback! Vi har redan kommit tillbaka fran varan tour till Ayers rock. Ganska otrolig upplevelse rots att vi inte kunda klattra upp pa the rock pga att det var for hett. Antagligen fel tidpunkt att bege sig till Uluru I Australiens hogsommar, men anda. Sova under bar himmel kunde man af gora utan att frysa.

 

Vi steg upp klockan 4 dag ett for att kolla pa soluppgangen och klockan 5 dag tva for att det ar for sent att paborja en hike efter 7 eftersom att det latt kann ga uppemot 50 grader i solen. Kann knappt vanta med att via er bilderna, det ar saa vackert!

 

Hostelet vi tvingas bo pa i natterna tva nu suger dock. Var och varannan gast har bed bugs i sangen vilket receptionisterna vagrar att erkanna. Det fria frukosten bestar av vitt toast och apelsinmarmelad. Deta r dyrt, varmt och ofrasht. Bara en natt till att stau t da. I morgon flyger Teresa hem till Tyskland efter ett snabbt stopp i Kina (kommer sakna) och jag flyger till Adelaide i tre dagar innan jag aker hem till Brissie igen.

 

Kommer komma tillbaka i rusningsjakten pa nytt hus. Illa tajamt av mig da alla nya internationella slass om de lediga rummen. Kommer bli en tuff kamp! Onskar nastan att jag skippade Adeleide sa jag kann knipa de basta rummet ist!

 

Men men, nu ar det som det ar!

Kommentarer

Postat av: LINDA

Publicerad 2010-02-04 04:46:16

Hej vannen! Jag har nu uppdaterat mig pa vad du har gjort sen du lamnade NZ, later som att du har det bra trots varme och bed bugs. Lycka till med sokandet efter bostad nar du kommer tillbaka till Brissie! KRAM

Postat av: Pege

Publicerad 2010-02-04 22:18:52

Vi får hoppas att det går bra i Brisbane i alla fall.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela