stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SKRUBBA DAG

Publicerad 2010-02-16 11:54:47 i Allmänt,

Idag har jag haft en sådan där fixar dag igen. Ganska lik gårdagen. Flytta saker, städa, hämta upp en cykel som jag köpte istallet för Joe's som inte fungerade så bra. Inte för att detta är en supercykel men man måste åtminstone inte hoppa av var 5e meter och sätta fast kedjan igen. Och för $5 kan man ju inte förvänta sig en supercykel. MEN. Ett bra köp. Jag är nöjd!
Hjälpte även min kompis Ross att stada ur hela hans hus (eftersom att han med flyttar) som tack för att jag får ha hans stol, byrå, fläkt och stereo så hans nya rum var möblerat. Och wow. Levnadsstandarden i Australien är låg i jämförelse med Sverige. Man ser inte hur skitigt och trasigt allt är. Förran man flyttstadar. Jösses, jag tror ingen någonsin torkat av listerna i det huset exempelvis. Det tog sin tid, men det var det vart!
Idag har jag (äntligen) kommit ivag till coles (supermarket) för att starta upp ett nytt hushåll. Igen. Så istället för att ata weetbix till frukost, luncg och middag som jag gjort de senaste dagarna har jag ätit kycklingsallad och min skafferihylla är praktiskt taget full. I'm happy.
Skulle ta kort åt er idag, men vädret har vart så kasst så jag tyckte inte utsikten gjorde sig till rätta. I morgon kommer det. Om solen skiner och det får vi väl hoppas att den gör!

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2010-02-17 08:41:56

Vad är det för fel på Weetbix?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela