stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

ÅRSDAGEN

Publicerad 2010-07-14 14:13:31 i Allmänt,

Ett år har gått sedan jag lämnade Sverige och vinkade hejdå till mamma och pappa på flygplatsen.
- E t t  Å R ! ! ! -
Hur är det möjligt? Känns som det bara var någon månad sedan jag jetlaggad anlände till min första och fruktansvärda housemate på sir fred dr. Så här såg jag ut första veckan på Uni. Vilsen och ensam och det bästa året i mitt liv hade jag framför mig.
Låt oss ta en tillbakablick:
Jag och min första housemate Leith uppe på Mt CootHa
Jag och Wendel gosar lite på Lone Pine zoo
Mitt första försök att surfa och första tur till stranden
Scandinavian crew på Fraser Island
Australia Zoo
Linsey och jag I Dingo, australias outback och leker cowboys i en vecka
Hiking i Binna Burra
Seglar i Withsundays
Dyker med Hajar i Mooloolaba
Hoppar bunjy jump i NZ, Queenstown
Sydney och operahuset
Kör Great ocean road i Melbourne
Ayers rock i högsommar värme
Haft goda vänner på besök
Vart i Fiji
Spelat massor av beachvolleyboll
Gjort en 6 timmars natt hike för att se soluppgången först av alla
Firat norges nationaldag...
Åkt skridskor...
Kommit 4 i ett terränglopp i de australiensiska skogarna...
'
'
Gråtit, skrattat, sovit i bilar, kört över 500mil, åkt buss i mer än 1000mil, flygit mer än 10 gånger, varit kär (!), sagt hejdå till personer som blivit mina nära vänner, lärt mig boxas, sovit på stränder, fajtats med jättespindlar, sett sex ormar, vildhästar, vilda kameler och en vild koala!
Och mkt mkt mkt mer!
Helt klart vart den bästa tiden i mitt liv.
Nu slåss vi för att den inte ska ta slut riktigt än!
'
STORT TACK till alla som hjälpt mig på vägen (Speciellt mina päron och syster). Min papps som har ställt upp mer än jag någonsin kunde hoppas med att leta fram dokument, hyra ut min lägenhet, hämta min post, betala räkningar, ringa samtal och göra allt det tråkiga med nödvändiga, tack tack tack!
'
Och fortsätt läs, än är inte resan slut!

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2010-07-14 16:44:59

Du glömde mig.... :'( :'( :'(

Postat av: em

Publicerad 2010-07-14 23:50:40

det står ju mina päron och syster?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela