stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

GLASS HOUSE MOUNTAINS

Publicerad 2010-07-11 11:03:18 i Allmänt,

Day trip to glass house mountains. Check.
Vi lämnar St Lucia klockan 9 i tron om att vi med gemensam kartläsningsförmåga och orienteringssinne (vilket jag dock saknar) kommer anlända till glass house mt en timma senare. Ack vad fel vi hade. Men. Skam den som ger sig. Två och en halv timma senare anländer vi till Mt Beerwah. Jag, Sophia (aussie), Anders (norge), Paige (England), Anna, Emma och Emilia (Tassie). Glada i hågen börjar vi hiken. Men efter bara 5 minuter kommer vi till en återvändsgränd med en stor skylt som talar om för oss att den här summiten är avstängd! Damn it!
Vi hoppar in i bilarna igen och gör ett nytt försök. Eter ytterligare lite vilsekörning anländer vi istället till Mt Ngungun. En hike med branta backar och lösa stenar. Men med en ganska bra belöning:
Anna pustar ut redan innan vi börjat hiken =)
Uphill.
On the top of the mountain. En hel del vackert!
Hike avslutas med en ganska välutrustad picnic (till och med tandkräm hade tjejerna packat ner!)
'
Nu ska jag iväg och spela squash med Kris. Min nya favoritsyssla.
'
I morgon börjar fajten om mitt visum. Inte alla som blivit utkastad ur ett land. Nån slags merit antar jag. Men än så länge är jag hoppfull (är det ett ord ens?).
Som sagt. PMA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela