stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

GOODBYE AGAIN...

Publicerad 2010-07-08 00:16:06 i Allmänt,

Ännu ett farväl avklarat. Min bästa granne och vän Ned åkte hem till Frankrike igår natt. Vi var alla hemma hos han och skålade i champange och fösökte att inte vara ledsna. Inte för att jag är så bra på sådant. Men ändå! Brisbane och Carmody road kommer verkligen sakna Ned. Han har bott i det huset i 2.5 år och det kommer aldrig bli detsamma igen! =(
Men ja. Jag tycker om alla mina nya grannar so far. Men det är liksom inte Ned:(

Jag och Ned på en av många houseparties i hans hus.J
Ned som Tanja på vår trip till Fiji (finns en underbar video på detta med haha!)
'
Yes, Åter en era som är över och en ny är på intåg. Låt Juli gå fort så nytt folk rullar in!
'
Anyway. Em har börjat exjobba och blivit vuxen. 9-5 varje dag på lab. Sitter mest och läser artiklar och försöker sätta mig in i ämnet än så länge. Plus att jag har tusen utbildningar inbokade. Lab inro, djurhantering teoretisk, praktiskt, brandutbildning, speciell utbildning för PC2lab, säkerhetsutbildning, risk assessments etc etc för varenda liten grej jag ska göra på lab. Känns som utbilndingarna kommer ta halva mitt exjobb:S
Menmen, det ska nog gå vägen det med!
'
För övrigt. Igår slog vi NSW i tredje och sista State of Origin. Mohaha! 3-0 och QLD vann för 5e året i rad. Sånt gillar vi.
'
Tredje och sista nyheten. Jag klarade alla mina kurser från förra terminen! :D
Det firar vi i morgon!

Kommentarer

Postat av: Mqe

Publicerad 2010-07-08 06:36:06

Grattis! Då kom "sommarpengen" lägligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela