stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

KICKED OUT???:(

Publicerad 2010-07-10 08:15:33 i Allmänt,

I am devastated!
Fick avslag på mitt visum och beskedet att jag måste lämna landet senast den 26 augusti om jag inte överklagar. (Problemet är att en överklagan kostar 1400AUD) och att jag redan har betalat 300AUD för den första ansökan.
Jag och Sophia har gråtandes läst beskedet om och om igen och bestämt att vi tycker de har gjort ett STORT misstag. De påstår att jag inte lämnat information angående att exjobbet är en viktig del av min utbildning (vilket min rektor i sverige skrev ett helt a4 om att det är) och jag svär på mitt och andras liv att jag skickade med det dokumentet i ansökan (dock inget jag kan bevisa eftersom att det var på post).
Har ju redan börjat mitt exjobb nu och det är skitkul. Jag vill inte åka hem! :*****(((. Det är fasen tre månader det handlar om. Jag har betalat flygbiljetter i onödan, försäkringar etc etc. OM de inte var ett misstag måste jag försöka lösa detta på något annat sätt (antagligen genom att lämna landet (+700AUD) och ansöka o ett working holiday visa (+250AUD)). Kommer minst sagt att bli en dyr historia. Tänk om jag måste börja jobba svart för detta i AU. Är det en bättre lösning eller vad!?
Förbannade immigration center. Finns inget jag hatar så mkt som det just nu.
Fingrar och tår korsade gott folk. Om någon känner någon som känner någon som vet minsta lilla om immigrations rättigheter eller som jobbar på ett flygbolag. Let me know. Jag behöver all hjälp jag kan få just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela