stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

MT GLORIOUS

Publicerad 2010-07-18 10:21:55 i Allmänt,

Exploring i Mt Glorious. Check.
Och OM det var glorious eller vad! Körde bil upp i bergen med Monique (Au), Marco (costa rica), Igor (brazil) och Camilla (Norge) och begav oss ut på upptäcktsfärd. Och vilken upptäcktsfärd det var! Monique textar mig tio min innan avfärd:
"Bring swimmers, we might need it".
Sure we will! Det är vinter och ca 10 grader varmt i vattnet. Jag badar inte!
Men. Spåret vi skulle ta visade sig vara allt annat än ett spår. Så barfota har vi vadat genom isande kallt vatten. Barfota har vi hikat genom australiens regnskog i ett soligt "vinterland" och hört fåglarna kvittra och sett myror stora som grodor. När vi trodde att det inte kunde bli värre meddelar monique oss om att vi nu måste simma några kanske 15 meter eftersom att det inte är grunt nog att vada längre. Sliter av sig kläderna och hoppar i. Vi andra har ju inget val. Men jag skojar inte. Det är förodligen det kallaste vatten jag någonsin har och någonsin kommer att bada i. En flod/vattenfall på väg mot toppen av Mt glorious i Australien. Man tycker ju att man borde vart med om värre än då. Men icke.
Starten.
'
Marco vadar genom svinkallt vatten (skulle gissa runt 10 grader). Senare var vi tvugna att simma genom samma vatten!
WE ARE ALIVE! One step closer to nature. Helt otroligt vad vackert det är!
Fuskade lite med våtdräkt.
På vägen hem stannade vi på ett phillipinskt café och åt honungs toast och färsk frukt.
'
Åter igen. En helt otrolig dag i goda vänners sällskap. Så älskar detta land!
Nu ska jag med Kris och spela squash, min nya passion i livet =D

Kommentarer

Postat av: Pege

Publicerad 2010-07-18 16:35:25

Kris eller squash? Passionen alltså, ....nä jag skojar/retas bara

Postat av: em

Publicerad 2010-07-19 00:19:43

haha tänk att jag anade att den kommentaren skulle komma från dig. ;) squash såklart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela