stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

OMG

Publicerad 2010-07-14 00:11:25 i Allmänt,

Herrejösses vilken byråkrati här råder.
Har suttit i telefonsamtal med immigrationsverket i sammanlagt 3 timmar. Det enda egentligen jag fått ur dem är: Nej, det kan inte jag ge råd om. Nej, det får jag inte uttala mig om. Nej, jag det ligger inte i mitt ansvar. Och nej, jag får inte utlämna vare sig namn eller telefonnummer till de personer du bör kontakta. Seriöst. Krävs det utbildning för att jobba på immigrationsverket över huvud taget?
'
Hur som helst. Frågar man samma fråga 10 gånger på olika sätt så kan man få någon form av svar. Och detta. Trots att det är ett svar är det sjukaste jag vart med om.
Nummer ett. Gubben som behandlade mitt visum (ja han är en gubbe) slutade jobbet för gott, förmodligen 5 min efter att han skickade visum beskedet till mig på fredag em.
Nummer två: Den enda punkt på visumet som han inte tyckte att jag uppfyllde behöver inte uppfyllas om jag skickar in exakt samma dokument för att ansöka om exakt samma visum från en internationell brevlåda. Och sedan väntar i detta främmande land på att jag får ett mail som säger: Hej, vi har mottagit din ansökan och dragit ytterligare 300 dollar från ditt konto.
'
'
'
Hur sjuk har världen rätt att bli?
'
Hur som helst. Man får se det positiva i det negativa. Om dryga två veckor åker jag till Vanuatu för att posta ett brev. Får man ju se ytterligare ett land af...
(Någon som vill följa med?)
'
'
'
BTW: Målningen av min fd granne Ned på föregående inlägg föreställer en snögubbe! (snö+gubbe).
Behöver jag säga att hans lag avskedade han efteråt? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela