stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

RATS

Publicerad 2010-07-21 12:25:13 i Allmänt,

Buhuuuu. Idag har jag vart på animal workshop för att lära mig hur man behandlar råttor. Allt ifrån att ta blodprov, ge sprutor och....och.......hur man....dödar dem... :*(
Jag menar. Titta vilken sötnöt. Ena stunden gosar man med dem och nästa stund ligger de uppsprättade med tarmar och njurar och gud vet vad. 
Om jag tittar på den här råttan mår jag dock inte lika dåligt. Men jag tackar gudarna för att jag inte behöver döda eller samla blodprov från sötnosarna. Behöver bara göra alla mätningar på redan insalmlad blod och vävnad. Phu...
Trots att jag vet att de mår bra och har sett vilket fint liv de lever på lab och att alla bryr sig om dem så har jag svårt att vänja mig. Det är ju trots allt djurförsök :S
För att lätta upp stämningen lite. 23 augusti åker jag till Malaysia och därifrån till antingen vietnam eller kina (beroende på vad som är billigast). Har bokat utresa men inte mer. Karen berättade för alla andra på lab idag men ingen tyckte synd om mig längre haha.
Två veckors påtvingad semester till tropiska paradis. Antar att jag inte borde klaga!

Kommentarer

Postat av: fir

Publicerad 2010-07-21 22:04:26

Kina är tyvärr inte något tropiskt paradis just nu enligt nyhetsrapporterna(översvämningar och elände), men du kanske kan hitta något torrt hörn.

Postat av: em

Publicerad 2010-07-22 00:32:51

oh vad bra att du sa det. har inte mkt koll på nyheterna förtillfället. tänkte först åka till sri lanka innan min kompis sa att de var krig där:S får bli vietnam helt enkelt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela