stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

RON MUACK

Publicerad 2010-07-04 10:07:37 i Allmänt,

What a wonderful day!
Steg upp tidigt och skurade köket. Har gjort övervåningen i två omgångar. Nu ska huset banne mig bli rent! (Räknar med att det kommer ta mig några veckor för det är verkligen äckligt nu). Ska inte gå in på detaljer för att skona era känsliga öron/ögon.
Nåväl. Klockan 2 begav sig Marco (granne från costa rica), Paige (nyinflyttad granne från England), Sophia, Beau (Au) och jag själv oss in till south bank för att gå på en utställning av Ron Mueck. Den var verkligen sååååå kul! Jag vet inte om den kommer/är i Sverige med andra skulpturer, men om den är - GÅ. Det är en order. Tog lite bilder men jag antar att det gör sig bättre i verkligheten men tanke på att alla skulpturer har kroppshår, ådror, vener etc etc. De skulle kunna vara verkliga om in te storleken var modifierad:na
En gigantisk nyfödd bäbis med blod och navelsträng kvar. Man fick inte använda blixt där inne och ljuset var lite konstigt, men jag hoppas ni kan se ändå!
Handen till dockan ovan. Alla skulpurer är gjorda i glasfibrer eller silika.
Jättekvinnan med mig och Sophia
Ron Muack himself.
Japp, det där var ett litet smakprov af. Hoppas ni inser hur otroligt det var!
'
Efteråt tog vi en promenad genom southbanks soliga gator till Kangaroo Point för att fira 4th of July (independence day of the united states) med en BBQ innan vi bestämde att det var dags att åka hem och baka chokladkaka. Så det ska vi göra nu. Baka chokladkaka asså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela