stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

INFLUENSAN

Publicerad 2010-05-01 09:13:06 i Allmänt,

Uscha.
Nu har jag legat till sängs i fyra dagar oförmögen att knappt kunna resa mig upp. Jag tror allvarligt talat att jag aldrig varit såhär sjuk innan! (är det något jag säger varje gång?) Den här gången menar jag det af. Ingen förbättring på 4 dagar. Fortfarande massor av huvudvärk, fortfarande hög feber och fortfarande halsmandlar stora som hus. Blä!
'
Värst av allt. Jag missade den planera trippen till Fraser Island som avgick idag. Eller. Den kom att inte avgå alls faktiskt för att mins söta kompisar (Roisin från Irland och Karsten från Tyskland) bestämde för att skjuta på det istället för att åka utan moi! De är som mina päron här just nu. Tar hand om mig. Kommer över med juice och yoghurt och gör te. Så söta!
'
Nu har jag bestämt mig för att vara bättre i morgon af för nu är jag trött på det här sängliggandet. Tror jag börjar få liggsår! Illa. Gymet saknar mig. Arbeten måste bli skrivna. Volleyboll måste spelas. Japp. Det är dags att bli frisk!

Kommentarer

Postat av: fir

Publicerad 2010-05-02 09:20:20

Det där låter verkligen inte bra. Tur att du har vänner som sköter om dig,men glöm inte att sköta om dig själv. Drick honungsvatten med riven färsk ingefära!!

Postat av: Pege

Publicerad 2010-05-02 21:29:34

Observera att du måste göra en riktig riskbedömning vad beträffar trycksår. Ta en förenklad Norton. Gör en MNA också på en gång och en fallriska a la Downton också så är du garderad.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela