stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SMYCKES TILLVERKNING

Publicerad 2010-05-04 14:03:11 i Allmänt,

Visade jag er någonsin hur man gör smycken av kokos nötter? Tror inte det va? Folk har börjat kalla mig hippien här, men heeey det är ganska kul! Så här går man till väga:

Steg 1: Man beger sig ut på kokosnöt jakt. (I princip bara o hitta en palm. (Svårhetsgrad 1 av 10)
Steg 2: Man klättrar upp för att hämta sig en kokosnöt. (svårhetsgrad 10 av 10)
Japp, där kommer den..!
Steg 3: Öppna eländet till sången "far jag kan inte få upp min kokosnöt" (svårhetsgrad 8 av 10)
Är man för svag kan man alltid fråga de starka killarna om hjälp =)
Till slut så har man sin kokosnöt. Har man tur är den lagom stor (om inte får man repetera steg 1-3). Men nu har jag förberett lite så vi kan gå vidare! =)
Steg 4: Nu gäller det att såga ut en fin form på vad man nu vill göra. Möjligheterna är oändliga! (Svårighetsgrad 5 av 10). (OBS åxå att min fiji vän Etika ser ut som Tiger Woods!)
Steg 5: Så småningom kommer man till sandpappra-delen, vilket kan ta någon timma eller två. (Svårighetsgrad 1 av 10); (Tråkighetsgrad 8 av 10).
Steg 6: Dekorera! (Svårhetsgrad: beror på fantasin)
Efter att ha smörjt in med matolja eller dyl har man sig sitt armband (eller sin ring om man tog till vara på ett av de tre hålen som sitter på toppen av kokosnöten och filade till den; OCH om man inte gjorde det kan man repetera steg 1-3 igen och börja om :) )
Ja. Gjorde man nu både och kan man glatt använda sina nya smycken eller ge bort dem till någon man tycker om. Så enkelt var det! =)

Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2010-05-04 14:32:41

Hahah coolt=) hade ingen aning om att kokosnötter kunde användas till så mkt jag=)

Postat av: Sis

Publicerad 2010-05-05 23:49:24

Åååh så fint. Men du angav ju aldrig svårighetsgraden på att få en stor stark (snygg??) kille att hjälpa till? ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela