stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SINCE IVE BEEN BACK...

Publicerad 2012-07-18 11:26:04 i Allmänt,

So. Back in Aus. Vad har hänt sen sist?
Var och supportade the reds, Brisbanes top lag i Rugby union.
Har once agan tagit mig uppför Brisbanes värsta bergstopp, Mt Tibrogargan en tidig söndags morgon.
På toppen med Beau, Doova, Silje och Soph.
Jag har puppy suttit detta monster....eeerrrrggg...
Jag menar...sötnos!
'
Och på det som hänt och som det inte finns bilder på:
  • Firat Johnnys 28års dag. Han fick en swebar pepparkaka, en bok och ett får-suddigum (eftersom han är irländare)
  • Jobbat som en tok med att starta upp min nya offspring cohort på labb. Vilket inkluderar att jag redan jobbat en helg av två.
  • Sett QLD besegra NSW i state of origin för 7e året i rad.
  • Cyklat över en spik som tog sig in på ena sidan och ut på andra (första cykelturen sen jag var tillbaka)
  • Vart på West end Market två ggr.
  • Nästan skrivit klart min proposal.
  • Gjort 108 solhälsningar på power yoga i morse.
OCH Cooper har:
  • Rivit sönder mina träningsbyxor.
  • Nästan svalt en plastpåse.
  • Ätit upp ett par av mina öronproppar varav den ena tydligen har kommit ut igen.
'
Ja. Det var väl i princip det. Jobbar mestadels. Jag har tre konferenser och min confirmation inom loppet av 8veckor. Så det är lite hektiskt till och med slutet av september. Sånt man får ta när man är doktorand! Nu ska jag kolla på 4e Ha

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2012-07-19 20:01:48

Du verkar ju ha det bra, men man kan ju inte låta bli att tycka lite synd om puppyn!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela