stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

1.21.27

Publicerad 2013-04-07 10:41:41 i Allmänt,

Nytt PB! Woot!
Mitt förra tri i Kingscliff slutade på 1.30, så självklart behövde jag komma under 1.30.18. Antar att det underlättade att inte ha feber denna vändan men trodde kanske att jag skulle slå det med 5 minuter snarare än 9. Så all good!

Tiderna blev:
Swim 750m: 15.47 (kingscliff 21.30, mot ström och 950m)
Bike 20km: 42.57 (kingscliff 43.32)
Run 5km: 22.42 (kingscliff 25.13)
Totalt: 1.21.27
Cat position: 10 (av 28)
Gender position: 56 (av 158)

Lite besviken att jag inte var snabbare på cykeln dock för jag kände som att jag verkligen tog i. Dock tror jag att vi hade ganska mkt motvind jämfört med kingscliff. Anyway, får jobba på det!

Tror inte det var någon fotograf där denna gången men lyckligtvis lyckades Katie få med mig på en bild ifrån bilen. Alltid kul med race bilder, även när de är bakifrån=)
Nu blir det till att jobba hårt inför Byron som äger rum andra helgen i Maj. Sedan är tri säsongen över för denna gången (i Oz). Tur att man ska hem till Sverige!

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2013-04-08 09:38:01

Största tidsvinsterna blir nog i vågorna. Om du vågar.

Postat av: pege

Publicerad 2013-04-13 19:50:18

Alltså jag har sagt det tidigare också tror jag, och jag är verkligen imponerad av simtiderna. det är ju ca 100 m på två minuter och för att göra det får man nog ta i lite. och det är inte bara 100 utan 7,5 ggr 100.
Grattis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela