stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SAY HELLOW TO SUNSHINE

Publicerad 2013-04-24 10:37:39 i Allmänt,

Min nya familjemedlem, Sunshine.
Here she is!
Efter att ha cyklat runt på något förstora, aluminium "Bluberry" Ridley i snart 4 månader kände jag att det var dags att uppdatera till en ultralight carbon "Sunshine" Avanti med snabbare hjul, snabbare växel system och snabbare "shape", men framförallt en cykel som inte är för stor! 
Har "jobbat hemifrån" de senaste två dagarna med gott samvete då jag jobbat varje helg i 3 månaders tid. Nu innebär ju inte alltid jobba hemifrån att man får så mkt gjort. Istället har jag tagit mig runt till ALLA Bne's cykel butiker för att se om någon hade en bra deal på en 2012 modell. På Avanti sa dom, "we do, give me a moment". Och i detta moment spatserade jag runt i butiken och tänkte, hoppas inte det är på den gula.... "This one" säger han och pelar på den gula....Gahhh, av alla underbart vackra cyklar i butiken, varför just den?
Jag får väl erkänna att det inte var kärlek vid första ögon kastet men så fort han tog ner cykeln på marken och jag fick vänja mig vid tanken så började jag falla något. Dag två, efter att ha tittat runt överallt plockade jag fram kortet.
Så nu är jag stolt mamma till Sunshine, 
Avanti Quantum 3 2012 (30% off), full carbon, full ultegra, swiss wheels inhandlad från en mkt bra butik som kommer göra allt för att passa in den perfekt till mig och som (believe it or not!) var den enda butiken som var villig att byta styre och sadel till en "female specific" variant utan extra kostnad. De bjussar även på första servicen och under ett års tid kan jag komma in och ändra passningen utan extra kostnad. 
Så nu är Sunshine på väg från Melbourne till Bris och kommer flytta in med mig nästa vecka.
EEEXCIIIITIIING!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela