stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

HAPPINESS

Publicerad 2013-02-08 23:07:16 i Allmänt,

Är det ok att man är så glad att man bara vill fira för att en av ens arbetskamrater ska sluta? Och nu menar jag inte fira tiden som varit utan fira att det äntligen är över! Hela labbet är i entt slags glädjerus och alla har svårt att dölja det fast vi försöker. Denna hemska människa hade en lång och utförlig träningsdag för mina experiment och en stor del av denna träning gick för henne ut på att förklara konsekvenserna av att sticka en nål igenom en plastpåse. "Stick nålen genom gummit, rakt in. Inte till vänster. Inte till höger. Inte upp. Inte ned. RAKT IN. För att om du sticker den upp, ner, till vänster eller till höger så kommer nålen att gå igenom påsen. Och om nålen går igenom påsen, så kommer den gå sönder. Och all vätska inne i påsen kommer att rinna ut. Så stick nålen RAKT igenom gummit, inte in i påsen". NO SHIT????? Jag är halvvägs igenom mitt doktorerande, men tro det eller ej, jag var antagligen runt 2 år när jag insåg konsekvenserna av en nål igenom en påse. 
Efter träningen gick hon till min handledare och sa att jag kommer göra allting fel och herregud. (Bara för att när hon gjorde liknande experiment för 3 år sedan så gick det inte speciellt bra för henne och hon behövde typ 3 medhjälpare varje dag och det gick ändå åt skogen). Jag har utvecklat en teknik som innebär success varje dag (och det är inte hennes teknik) och hon tål inte riktigt det=) Och, än så länge har inga påsar brustit=) Phu!
Denna människa, för att ta ett annat exempel, har även inför ett follsatt konferens rum som inledningen på sitt tal kläck ur sig (riktat till en VÄLDIGT framståeende forskare) "Jag såg att DU (peka) drack ett glas vin i pausen. Jag hoppas att du inte kommer dricka mer för att du är gravid". Hon var inte gravid.
Hur som hellst. Ni kan forsta att jag är glad att hon "slutar".
 
Klockan är bara 8am och jag har kört en riverloop med mina nya cykelskor. Snart uppe i 27km/h på 30km. Måste upp i 30ish för att kunna hänga med de snabba pojkarna och flickorna ut! Har även vart på marknaden och hunnit dricka upp mitt kaffe. Nu ska jag iväg och möta Annabell för än så länge odefinierade lördags äventyr som jag skulle kunna tänka mig innefattar en långpromenad som slutar i Brisbane för att se Blast Brisbane racet som äger rum idag. Det blir bra det!

Kommentarer

Postat av: Pege

Publicerad 2013-02-15 13:24:17

Ja vad brukar man säga, vi har alla våra kors att bära. Fira hemma med en extra tårta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela