stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

I'M SPLITTING!!!! :D

Publicerad 2013-02-04 08:24:33 i Allmänt,

Nu när ovädret lugnat ner sig och vattnet sjunkit er passade jag på att ägna mig åt lite yoga. Och. Dra på trissor!!! I morse nådde jag mitt 1a juli mål genom att gå ner i split. Yay!
Det trodde jag aldrig när jag för exakt ett år sedan började med min yoga och fortfarande hade 15cm kvar att nå mina egna tår. Well, övning ger färdighet...bevisligen!
Halvvägs till king pigeon. Ska bara ha ner huvet till foten och sen så...
 
För övrigt har det vart en helt ok helg. Annabell lärde mig att cykla med riktiga cykelskor under lördagen och trots att jag var sjukt nervös tyckte Annabell att jag var en naturbegåvning. Jag ger all cred till min lärare dock för utan henne hade det aldrig gatt så bra!
 
Under söndagen fick jag praktisera min nya kunskap med att cykla till yoga i new farm på min race cykel (då jag fått punka på den andra och har slut på cykel tuber i den storleken). Gick hur bra som helst! Efter yogan fortsatte jag vidare till Uni för en 1000m simning (21 minuter denna gången, woooot!!) och sedan jobba. Har ett 6 veckor långt schema som innebär att jag spenderar 5h om dagen i ett 29grader varmt rum tillsammans med 5 råttor som undegår glukostolerans test. Tyvärr måste de ha fastat natten före testen vilket innebär 6 söndagar av jobb för mig. Men men. Får ta på mig mitt blanka ansikte och bara göra att!
 
Nu ska jag på middag med John som vart i Europa i 6veckor och höra hans alla galna äventyr. (Ska även få han att flytta ut vår gamla kyl på gatan då det är hardware-collection i west end denna veckan). Man kan ställa ut allt man vill bli av med på gatan. Under några dagar är det som ett gratis blocket och alla åker runt och plockar upp vad de vill ha. Sen kommer skräp bilen och hämtar allt. Nina och jag gjorde ett tappert försök att bära ner kylen för de 2 trappstegen själva igår, men gav upp efter försök med att både bygga en ramp, lyfta, dra och använda gula sidorna som ett itjämnande steg. Vi får helt enkelt inse att vi behöver en man till detta! 

Kommentarer

Postat av: Mqe

Publicerad 2013-02-04 08:48:08

Himmel,vad vig du är! Grattis till detta!
Tur att inte råttorna springer lösa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela