stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

MOOLOOLABA TRAINING CAMP

Publicerad 2013-02-18 22:18:41 i Allmänt,

I helgen vart det träning träning träning! Vilket underbart sätt att fita sin 26e födelsedag! Karla kom o hämtade mig och min cykel vid 4am och vi körde de 1.5h till Mooloolaba på Sunshine coast. Sedan blev det cykel 10km varvat med löpning 2km i 1.5h. Efter det, 6km joggning, 1km hillsprint i spöregn och därpå 1 km open water simning. Dock var jag med i nybörjargruppen då jag är livrädd för vågorna efter min lilla olycka i början av förra året. Så vi övade på att dyka under och surfa på vågorna. Bra början! Sedan blev det grillning på stranden och alla sjöng happy birthday (fast jag försökt så väl med att inte berätta för någon att det var min födelsedag=)). Kaffe och hemfärd.
 
På söndagen firade jag med en killer yoga class som recovery och sedan var det lite folk över på ett regningt pool party. Lugnt sådant. Lite snacks och vin och gossip. Trevligt! 
 
Nu är tredje veckan av mina 30-graders-rum-varma-experiment påbörjat och i slutet av denna veckan borde jag kunna skymta horisonten, fast att det regnar hela tiden!
 
(Ps, pappa, jag väntar fortfarande på ett grattis sms!) =)

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2013-02-19 11:12:00

Ingen ström i batteriet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela