stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

BUSH FIRE

Publicerad 2009-08-25 09:40:52 i Allmänt,

Värmeböljan är påtaglig. Jag måste köpa nya kläder. Byllsiga, tunna, icke-åtsittande. Helst vill man inte ha några kläder alls.
Glömde berätta. Förra helgen när vi (jag) körde (stolt) duktigt på vänster sida av vägen från Surfers Paradise till Brisbane passerade vi två skogsbränder. En var vi tvugna att köra rakt igenom, vilket resulterade i en halvt rökskadad bil. Säger lite om hur varmt det är.

För övrigt. Idag när jag gick utanför dörren såg jag en minidinosarie. Det måste ha varit det, för den sprang på två ben, som en tranosaurius eller vad de heter. Ödlor springer väl inte på två ben?
Såhär såg han ut allafall, mitt nya husdjur:

Kommentarer

Postat av: Bitte

Publicerad 2009-08-26 10:13:20

Hemma igen :))Värme är gött,men lagom är bäst.Men va??Vad kan det vara för ett djur?Tänk om det är några som blitt kvar sen förr och förökar sig!?Hade vart kul med fler bilder på den,eller skojar du med oss hihi L Ha en fin dag,hoppas du inte flyter bort nu i hettan,kram.

Postat av: Pege

Publicerad 2009-08-26 20:07:12

Är du säker på att det inte var nån som tappat sin handväska? Är du förresten piggare nu?

Postat av: Bitte

Publicerad 2009-08-31 07:25:37

Hej :)Länkade till dig ang denna bild,läckert och spännande!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela