stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SURFING FOR THE FIRST TIME!

Publicerad 2009-08-02 13:38:57 i Allmänt,

Ja. Jag vet inte om man kan kalla det annat än ett hjärltigt försök.
Efter 1,5h bilkörning lyckades vi hitta ett ställe där vi var ensamma nog att inte spetsa någon annan än oss sjäva med surfingbrädorna. Vattnet var skrämmande kallt, kanske 18-19 grader och vi hade ingen våtdräkt. Vågorna var skyhöga och ingen röd-gul flagg syntes till så långt ögat kunde nå. Dääär, på den platsen ägde min första surfinglektion rum.
Jag kan tyvärr inte påstå att jag var någon naturbegåvning. Det krävs nog ytterligare 100 till 1000 försök innan jag kan stå på en bräda. Men jösses vad kul det var! Man kände sig som ett barn igen =)
Och som synes på sista bilden fick vi även chansen att ta vara på vårat barnasinne!

Underbar helg.
Skola i morgon mellan 8-16. Från och med Nu ska jag se till att vara seriös måndagar-torsdagar och sen bara leka på helgerna. Bra stratergi va!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela