stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

VÄNSTERTRAFIK

Publicerad 2009-08-09 10:33:17 i Allmänt,

Idag skedde det som inte skedde i fredags.
Jag har för första gången i mitt liv kört bil på fel sida vägen, lagligt! Och. Det finns bildbevis!

Tuffade runt på treans växel i denna bil från tidigt 70-tal (Obs, kolla in den supermoderna mediaanläggningen!). De största problemen är att ratten sitter fast och att bromspedalen knappt fungerar. Dessa problem är dock avhjälpliga. Problem tre är att vänstertrafik innebär att man växlar med vänster hand samt att varje gång man ska svänga så startar man vindrutetorkarna istället för att blinka.

Men. Återigen. Jag lever. Min körskollärare lever och han erkände att jag till och med var ganska duktig!

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2009-08-09 16:18:31

Hur löste du det med att ratten sitter fast? Verkar ju i stort sett omöjligt att svänga då??

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-10 10:09:42

har du tatuering på foten??? ser ut så :)

Postat av: em

Publicerad 2009-08-10 13:55:28

yes, mr dolphin som visar mig vägen genom livet...

Postat av: sofia

Publicerad 2009-08-11 14:31:34

jaha, vad kul! har du haft den länge?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela