stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

BUNDABERG

Publicerad 2009-12-08 00:51:55 i Allmänt,

Oj, det vart ett tag sen uppdatering. Har irrat runt i smastader och internet ar pa tok for dyrt. Nu har jag atminstone lyckats skrapa ihop en fri timmas internet pa bibloteket i bundaberg. Jag bor pa varldens ackligaste hostel (federal backpackers). Koket gar inte att vara i utan att tappa matlusten. Kan saga som sa, att skorna liksom fastnar i golvet. Ingen ac i rummet, ingen dorr till duschen. MEN, det dyraste hostelet hittills. En natt till maste jag sta ut innan greyhound tar mig harifran!

Igar var dock vart det. Fick lift till the big barrel dar man tillverakr all rom (bundeberg rum) och det var ganska haftigt. Jag hade aven turen att springa pa tre tyskar som faktiskt skulle bila till stranden for att ga pa skoldpaddssafarit som jag med bokat in. Darmed sparade jag $30 pa bussen. OCH skoldpaddssafarit var saaa vart de tva hemska dagarna jag maste sta ut pa hostelet!
Vi fick se pa nar en skoldpadda kravlade sig upp pa stranden, la sina agg, gravde ner dem och tog sig ut till vattnet igen. Helt otroligt!

Idag ska jag bara fordriva tid. Andrar djupt att jag bokade tva natter har, men har man betalat sa har man. I morgon aker jag till rainbow beach, stannar en natt, forhoppningsvis vidare till moololaba for att dyka med hajar (om det finns platser kvar) ska ringa dem idag. Blir dar tva netter i sa fall och sedan tillbaka till Brissie.

Vidare info: Hade min forsta surfinglektion i forrgar i 1770 OCH jag lyckades sta pa bradan! Visserligen i ca 5 ynka sekunder, men vad spelar det for roll. Jag stod!

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2009-12-08 13:18:11

Du skulle ha tänkt på tunneln. Då hade du hållt dig kvar.

Postat av: pege

Publicerad 2009-12-08 19:53:01

Jaså du har blitt brädkramare nu då?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela