stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

BOTANIC GARDEN

Publicerad 2009-07-26 12:01:58 i Allmänt,


Dagens utflykt gick till Botanic Garden som ligger mitt i Brisbane. Trots att det är vinter var det mesta grönt och skönt. Bara titta och njut!

I och med att solen gick ner även denna dag betyder det att friheten numer kommer vara begränsad. I morgon 8.00 börjar skolan. Måndagar kommer vara min längsta dag, 8-4. Sen är det ganska lugnt, 2 eller 3 lektioner per dag. Det står man ut med. Skillnaden mellan att plugga i stockholm och här, är att här läser man alla 4 kurser samtidigt varpå terminen avslutas med en fruktansvärd tentavecka. I stockholm betar man av en kurs i taget. Återstår att se vad som är att föredra!

Kommentarer

Postat av: Pege

Publicerad 2009-07-26 16:06:04

Vartåt ungefär i Brisbane bor du. Skulle va kul att se på Google Earth. Jag ska försöka flyga runt i min simulator o få lite begrepp om hur allt ligger.

Postat av: Pege

Publicerad 2009-07-26 20:28:08

Nu tog jag en sväng över Brisbane. Bilden blev inte så tydlig, se min blogg, känner du igen dig alls?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela