stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

DET SÄMSTA MED BRISSIE

Publicerad 2009-07-20 12:56:28 i Allmänt,

Ja.
Det finns faktiskt en sak som är dålig med Brisbane. Och det är vattnet. Vattnet smakar skit rent ut sagt. Först tyckte jag att det smakade järn eller rost, men ändå inte. Klara tyckte att det smakade som utspädd tee tree oil.
Sen berättade Leith att det var höga halter av flour i vattnet. :S
That's scary!
På u-landsnutritionen berättade vår enormt duktiga föreläsare Leif Hambreaus att för höga halter av flour kan leda till flouros och långsamt gröpa ur benmassan. Samtidigt som benen förstärks på sina ställen och gör en mer orörlig, ex i knäna och ryggkotorna.
Trots det dricker alla vattnet ändå.
Hmm. Kanske ett glas kranvatten. Resten bottlewater...

Bara 6 dagar har gått och jag suktar redan efter svenskt vatten! Gahhh!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-20 17:41:25

Men tänk på alla hål du INTE kommer att ha i tänderna... :-) Jag var hos tandläkaren idag, har klarat ytterligare ett år utan hål och tandläkaren var jätteimpad av mina tänder... :-)

Postat av: Ultimate Megan Fox

Publicerad 2009-07-20 17:52:34

Hej! Härlig blogg du har! besök gärna min blogg om Megan Fox! Ha dt bäst=))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela