stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

ENROLMENT DONE

Publicerad 2009-07-22 08:18:58 i Allmänt,

Yeah! I finally did it!
Jag vet inte hur länge jag har ansökt om kurser hit och kurser dit. Hela projektet startade faktiskt redan för ett halvår sedan, då jag var tvungen att välja 4 kurser. Och vad händer när man kommer ner hit? Jo, alla kurser går endast på måndag. Så vad gör man? Jo, man letar nytt nytt nytt. Problemet är bara att antingen går allt nästa termin, eller så har jag redan läst det. Ja, eller så går det på måndagar som alla andra ämnen såklart!

Men. Efter en timmas academic advice på campuset och ytterligare några trivsamma timmar hemma har jag alltså lyckats signa upp på fyra kurser.

Expertområdena är följande:
Human Physiology & Pharmacology in Disease
Food Development
Health & Fitness through Diet and Exercise

och sist men inte minst...
Australia's marine environment

Den sista kursen hittade en kompis åt mig. Inte riktigt mitt område, men jag tror det är värt det då man får åka på exkusion till australiensiska öar och leva strandliv emellan aktiviteter som snorkling och kräftrace.
Dessutom. Jag kommer vara ledig varje fredag så att jag kan åka på små utflykter varje weekend!

Japp. Jag är nöjd. Hoppas att studiorektorn därhemma också är det!

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2009-07-22 16:37:06

Haha, vilken underbar kurs! Sola och bada och titta på lite djur! Tror du gjorde ett bra val.

Postat av: Pege

Publicerad 2009-07-22 22:13:24

Se nu till att bli riktigt lärd och inte enbart tärd

pga någon läskig snabb bakgångsgångarfärd.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela