stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

FINALLY IN BRISBANE

Publicerad 2009-07-15 06:18:21 i Allmänt,

Antligen!
10h till Bangkok, 2h vantan, 11h till Sidney, 1h vantan, 1,5h till Brisbane, 30min med bil och 12h somn. Antligen ar man pa plats! Har dock inte lyckats fa igang min egen dator an, sa ni far sta ut med att uppdateringen sker utan prickar over o och a.

Hela familjen kom och motte mig pa flygplatsen eftersom killen jag ska bo hos foraldrar skulle vara i brisbane nagra dagar. De ar alla jattegulliga och lagenheten ar jattefin! Jag ska ta bilder sen men saknar som sagt bade internet, batteri och adapter till min egen dator. Sa hall ut!

Jag har just atit frukost har (klockan ar 2 pa dagen) hade latt kunnat sova 10h till, men lika bra o snurra dygnet ratt pa en gang! Lite synd att jag sov sa lange, annars hade jag kunnat folja med paronen i familjen till en av Australiens framsta nutritionister. Men de hade inte velat vacka mig, men lovade att det skulle bli fler ganger!

Sa istallet ska jag se om jag kan leta ratt pa universitetet och ett varmare tacke. Sov med tva filtar, pyjamasbyxor, strumpr, tskirt och en stickat troja i natt. Vaknade lite halvt forkyld. Tokigt, jag ar ju for fasen i Aussie! Men solen skiner af och faglarna kvittrar. Time to go out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela