stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

MARKET DAY

Publicerad 2009-07-30 02:17:29 i Allmänt,


Igår var det Market Day här på campus.
Det betyder att man kan signa upp för massor av sportaktiviteter eller gå med i en kinesisk, thailändsk, religiös, social eller politisk grupp. De hade ingen grupp för svenskar, vi är lite underrepresenterade detta år (bara 7 stycken), så jag gick med i beach volleyboll, wakeboard, segling och kajak. Sen insåg jag att jag varken har tid eller pengar till allt detta. Så nu har jag lite beslutsångest här. Jag ska testa beach volleybollen idag eftersom att det är en så social sport där man kan lära känna massa nya. Eventuellt blir det kajak med, men då kommer jag vara uppbokad varje lördag fm. Lite jobbigt om man vill åka bort. Jag får se. Ska testa en gång allafall!

Känner verkligen att jag hamnat på rätt ställe. Alla är helt besatta av sport här. Äntligen har man hamnat på ett ställe där folk inte tycker man är dum i huvet bara för att man vill träna varje dag! =)

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-07-30 09:06:34

Åh det låter ju toppen! Jag skulle gärna byta plats med dig:) Bara hört en massa bra om aussie från syrran nu också så vill verkligen åka dit. Typiskt att det ska vara så dyrt! Lycka till på beach volleyn:)

Postat av: Pege

Publicerad 2009-07-30 11:54:03

Herregud du kommer att få stressfrakturer överallt...:)))

Postat av: Pege

Publicerad 2009-07-31 18:51:09

Förresten. Hur är det med influensan därborta, är många drabbade?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela