stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

MT COOT-THA

Publicerad 2009-07-25 16:12:40 i Allmänt,




Jag tror inte denna enorma utsikt kan komma till sin rätt på bild. Men jag gör ett försök i allafall!
För några timmar sedan tog vi bilen och körde ca en mil mot destionation Mt Coot-Tha och hamnade på detta underbara ställe! Man kan se hela Brisbane (fotot längst ner) och mycket mycket mer! Häpnadsväckande.

Idag har jag även lyckats springa vilse utan att kunna telefonera till min ömma fader och be honom googla mig. Ensam i världen helt enkelt. Detta resulterade i att min morgonjogg slutade först efter en timma istället för en halvtimma, som var tanken. Fanns helt enkelt ingen människa ute så tidigt som man kunde fråga. Tillslut hittade jag dock en äldre man och hans söta hund som glatt beskrev närmsta väg. Så han får dagens ros av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela