stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

MITT NYA HEM

Publicerad 2009-07-15 11:42:36 i Allmänt,

Första dagen i Brisbane avklarad. Har fått en guidad tur på universitetet som verkligen är sjukt vackert! Dessvärre hade jag dåligt batteri i kameran, men lyckades köpa en adapter på hemvägen så att bilder läggs upp senare.
Har även fixat vissa andra nödvändigheter såsom hårspray, deo och ett halvt bankkonto. Resterande halva ska fixas i morgon då jag var tvungen att ha passet med mig. Killen på banken var dock överväldigad över att jag var svensk, vilket möjligen bekräftar en och annan förutspådd fördom.

Här är i allafall mitt rum:
Sällskapsrum och matsalKöketEn hel del plats kvarjust a weird bird

Sista bilden är på en konstig fågel som simmade runt i sjön och precis hade slukat en gigantisk fisk. Ett tillfälle jag tyvärr inte hann föreviga. Men denna fågel är inte ensam om att se konstig ut. Det kryllar av dem!

Kommentarer

Postat av: syren

Publicerad 2009-07-15 19:08:59

Vackra bilder fick du allt ändå! Trevligt att det var fint på universitetet.

Postat av: Bitte

Publicerad 2009-07-16 07:33:22

Vad mysigt du har det!Oj,lite avis faktiskt.Så spännade du har det nu!

Postat av: Bella

Publicerad 2009-07-16 19:18:30

Hej! Vad kul att du verkar trivas! Ps det ser ut att vara en pelikan på bilden :) Det finns det många av i Oz + papegojor av olika slag. Kram Bella

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela