stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

CAIRNS

Publicerad 2009-11-24 10:38:09 i Allmänt,

Ok. Det har vart svart att uppdatera bloggen och jag kan omojligt ladda upp nagra bilder. Sa the vision far ni vanta med tills jag kommer hem.
Kom till Cairns i forrgar. Bor pa Cairns City Backpacker Hostel. Det ar relativt. For 16AUD per natt kan man inte forvanta sig jattemkt. Men det ar helt klart okej!
Mitt liv som backpacker har borjat.

Idag har jag och Michael akt till en liten by som heter Kuranda. Jattemysig! Och darifran tog vi Skyrail (googla bilder for jag hinner inte ladda upp) tillbaka fran berget. Sa jalkla haftigt! Man sitter som i en liten glasbur och seglar runt hogt ovanfor tradtopparna, obeskrrivligt!

I morgon bar det av till Babinda och vidare till Townsville och Magnetic Island darefter. Kommer bo 20 natter i en resvaska innan jag aterigen ar i Brisbane.

Det kryllar av tyskar har, men inte en enda svensk har jag stott pa, vilket val ar meningen =)

Efter min andra dag som backpacker kan jag bara saga - jag trivs!

(Paron, forlat att jag inte har messat, noll pengar pa mobilen och inte hunnit ladda, men jag lever! Tom lite mer an vanligt)

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2009-11-25 19:35:08

Har du i n g e n hemlängtan alls??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela