stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SKILLNADEN

Publicerad 2009-11-04 03:00:17 i Allmänt,

Den största skillnaden med att tentaplugga här och att tentaplugga hemma, är att man är alldeles ensam :(. Hemma på KI satt vi alltid tillsammans och pluggade. Någon hade bakat kakor (LindaO) eller köpt godis (Elinore), nån annan slutade tänka på vad hon sa och fick alla att skratta (Maria), någon satt barnvakt eller hade ett syskon hos sig (Duni) och nån annan konsumerade kaffe i stora mängder (LindaL). Utanför fönstret var det regn, snö och blask. Inomhus var det faktiskt ganska mysigt.
Här känner man sig ganska ensam. Inte för att det inte finns enormt mycket folk att umgås med. Men för att alla läser olika kurser, alla har olika scheman och ingen har tenta samtidigt.
Jag känner mig lite nostalgisk nu och försöker vara lite av varje. Klockan är 12 och jag är redan på tredje kaffekoppen. Chokladen ligger på bänken och distraherar mig. Men ute skiner solen och ingen har bakat kakor!

Gaaah, fritid fritid kom tillbaks!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-04 19:43:06

Jaha, du längtar hem. Nåja det är en fullt normal åkomma. men känslan är lite småjävlig medan den varar.

Postat av: em

Publicerad 2009-11-04 21:57:25

Jag längtar inte alls hem!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-11-08 16:56:18

Kom hem så ska jag baka kakor till dig! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela