stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SUN

Publicerad 2009-11-03 02:14:01 i Allmänt,

Äntligen skiner solen igen!
Regnperioden är i full gång och det har faktiskt regnat och varit mulet i dagarna fem. Normalt sätt regnar det mest på kvällar och nätter, så hoppas det håller sig till det i fortsättningen! Visserligen föredrar jag att plugga i regn. Konstigt det där. Hemma i Sverige får jag alltid dåligt samvete när jag är inne och solen skiner. Och den känslan finns kvar även här, trots att det inte spelar så stor roll eftersom att solen skiner nästan varje dag ändå.
Antar att det är något slags Skandinavien syndrom.
Nu skiner dock solen och jag sitter hemma i köket och konsumerar kaffekopp efter kaffekopp för att hålla motivationen på topp. Vill att tentaperioden ska ta slut nu så jag kan starta mitt liv som backpacker. Är så redo man kan bli. Lyckades till och med buda till mig en backpack på eBay för $22, värde snarare $100. Ibland ska man ha tur här i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela