stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

TOWNSVILLE

Publicerad 2009-11-29 11:14:53 i Allmänt,

Idag har jag tagit mig till Townsville. Jattemysig stad och hostelet ar det basta hittills (reefers by the lodge). Det anda som ar daligt med denna delen av queensland ar att det ar stingrays och jellyfishes i vattnet sa man kan bara bada pa sarskilda omraden. Men vattnet ar saaa varmt! Skulle gissa pa runt 26.
Har dagen till ara aven varit aningen kulturell och besokt reef aquarium har, som ska vara det storsta i varlden. Vet inte om det ar sant, men det var fint!

Kom fran Magnetic Island tidigare idag, kan som vanligt inte ladda upp bilder, men bodde pa den har fina stranden http://www.cruisinganchoragesaustralia.com.au/Images/Picnic.jpg som heter Picnic Bay. Tog sallskap med en finsk tjej och vi passade aven pa att gora en 4 timmars hike till West Point. Sa ikvall tycker jag att jag har gjort ratt som bara latat mig och gjort slut pa den sista saltlaktritsen som jag fick av sis.

I morgon blir det upp med tuppen, om inte fore! Klockan 6.00 gar bussen till Bowen (pytteliten stad dar filmen Australia spelades in) och darefter vidare till Arlie Beach och Whitsundays (resans highlight!).

Internet tiden ar snart over. Matse dona lite annat viktigt.
Hur som helst. Ems har overlevt forsta veckan som backpacker!

Kommentarer

Postat av: pege

Publicerad 2009-12-01 20:13:36

Lyckans ost!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela