stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

VEMOD

Publicerad 2009-11-21 07:47:48 i Allmänt,

Äventyret kan börja! Men det är med både vemod och längtan.
Har precis lämnat syster yster på flygplatsen och packat ihop mitt rum och sagt hejdå till tre av mina bästa vänner här (Daniel, Sverige; José, Chile och Daniel, Holland). Kommer kännas så konstigt och tomt att inte ha dem här nåt mer.
Två nätter kvar med min hemska huskamrat som helt har slutat prata med mig. Bryr mig inte nämnvärt. Han är bara konstig och jag är nästan mer lättad över att flytta ut än att tentorna är över.
Var dålig på att ladda upp bilder från Fi-veckorna. Tog mestadels foton med hennes kamera, så ni får ge er till tåls=) Men vad gjorde vi? Massa BBQ, fest, storstadshäng, bio (twillight), massa strand och upplevde en näst intill äkta Thanksgiving (kyckling istället för kalkon). Laddar upp lite bilder från sista stranddagen som ni kan njuta av hemma i kylan=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela