stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

AUSSIES OUTBACK

Publicerad 2009-10-04 06:40:12 i Allmänt,

Hemma igen.
Det här lovet har varit helt obeskrivligt.
Har i dagarna fem varit avskuren verkligheten, 2timmars bilkörning på en spikrak väg västerut från Rockhampton, i en liten by som heter Dingo. Dingo är en sån by där det bor 100 personer, därman fortfarande  fikar tre gånger om dagen, där mobilerna inte fungerar och där man får åka 10 minuter med bil för att hämta posten i en gemensam skara brevboxar. Det är som att resa 50 år bakåt i tiden. Levnadssättet är helt annorlunda. Mannen är man i huset. Ingen sätter sig vid bordet före han. Ingen börjar äta före han. Alla gör som han säger. Flickorna diskar och pojkarna fodrar hästarna. Kulturkrock. Frustrerande. Men man får ta seden dit man kommer och jag kan bara beskriva den här veckan som en av de bästa i Aussie - hitills.

Linnéa och jag flög alltså till  Australiens Outback till min flatmates föräldrars hästfarm; Al Jay för att leva lantliv och ta hand om 40 hästar.
Helt klart de bästa ridturerna i mitt liv.

Och vi hade turen att få uppleva Dingos årliga rodeo tävling som ägde rum kvällen innan vi åkte. Sjukt häftig upplevelse. Man kan bara förundras...

Tyvärr har vi tagit nästan alla bilder med Linnéas kamera, så jag kan inte visa er förrän på tisdag. Men håll ut!
Ett smakprov kan ni få af...

Resten kommer i veckan! (cliffhanger)

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2009-10-04 10:07:32

Nu bokar jag biljett och kommer ner!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-04 13:00:00

Intressant! Väntar på biilderna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela