stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

OUT IN THE OUTBACK

Publicerad 2009-10-08 10:10:51 i Allmänt,

Den som väntar på nåt gott, här kommer bilderna från out in the outback of Aussie!

It's a long way to tipporary. Efter en dryg timmas flygresa körde vi i timmarna två på denna mkt raka vägbana med mycket stöttande vägskyltar "Don't fall asleep", "Keep smiling" etc.

Ooooh, en sådan har jag inte sett sedan jag var liten!

Äntligen framme på farmen, Al Jay (Allan, Leith (min flatmate), Jane, Abigal och Yerhard)

Lillpojken som jobbade på gården och var utsedd till grindöppnare och slav. Vi tyckte synd om honom tills dess att han började bossa över oss! =)

En liten åktur på flaket.

Gården, välbehövlig pool vill jag lova!

Try to Fit in...

Ser på när Allan tränar unghästarna

Linsey och Clampsy

Varje kväll fick vi rida och hämta hästarna från deras gigantiska hagar, kunde ta ett bra tag att hitta dem!

Pet the foal, en uppgift vi tyckte bra om!

This is Australia! Jag tror jag stannar...

Inte så lätt som det ser ut att gosa med bebisarna vill jag lova. Det krävs en hel del slit och några fulla vattenflaskor för att nå hit!

Woho, kaktus! (Och min häst Djemma)


Swedish Cowgirl!

Sista kvällen hade vi turen att få uppleva en årlig rodeo som ägde rum i Dingo. WOW säger jag bara! Tyvärr var det för mörkt för att ta foton, filmade lite så ska se om det går att lägga upp en film åt er kära läsare!

Veckan är över.
Tar farväl av min flatmates päron och tackar för mig.

Som vanligt, Fejjan bistår med resterande bilder för den som inte fått nog.
Det här var bland det bästa i mitt liv!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-08 17:39:59

åååh vad cooolt!!!

Postat av: emelie

Publicerad 2009-10-08 18:01:39

ooh fina bilder :)

Postat av: Anine Kristin

Publicerad 2009-10-08 18:16:06

åh så heldig du er! var veldig fine bilder ! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela