stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

HELP ME!

Publicerad 2009-10-16 00:25:32 i Allmänt,

Hihi, min älskade sis har bokat Aussiebiljett =) Ska skriva en hel lista med grejer som jag behöver från Svedala, så Sis, ta dig för all del till Storstockholm innan du far!

Igår kväll var jag på irländsk middag och nu ska jag på canadensisk frukost. Vi börjar bli kulturella här och alla förväntar sig så klart en svensk tillställning inom kort. Problemet är att jag inte vet vad jag ska bjuda på. (Förslag!?) Lite tråkigt att bjuda på köttbullar när man är vegetarian... Kroppkakor, knäckebröd, jordgubbstårta och sill. Vad mer har vi som är svenskt??

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-16 11:17:53

Vad kul att du får besök!!!

Men kan du inte bjuda på en midsommarlunch, det är väl typiskt svenskt, eller så gör du småländska kroppkakor, go for it! KRAM

Postat av: Sis

Publicerad 2009-10-16 11:23:36

Vi gör kroppkakor när jag kommer ner! Och Jansons! Åker nog inte till Sthlm innan jag åker, flyger ju direkt härifrån!

Postat av: fir

Publicerad 2009-10-16 11:41:27

Jag förelår raggmunk i stället för kroppkakor som ju har en viss tillvänjning. Jag minns första gången jag åt kroppkakor hos svärmor V. Det växte i munnen.

Postat av: Pege

Publicerad 2009-10-16 22:34:26

Lingonsylt förstås!!!!!! Det är flickorna från Småland...

Postat av: Bitte

Publicerad 2009-10-17 08:35:01

Raggmunk säger jag med!Så kul att syster din kommer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela