stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

VENTILERAR

Publicerad 2009-10-11 04:23:04 i Allmänt,

Nu är det slut på det roliga. Flera gånger om. I fredags eftermiddag släppte universitetet allas timetable för tentor. Efter jämförelse med kompisarna kom vi farm till att jag hade extrem otur då mitt schema ser ut såhär:
- tis 10 oct 14.30-16.30 tenta i farmakologi kursen (onödigt svår)
- tis 10 oct 17.45-19.45 tenta i marinbiologi (lagom)
- ons 11 oct 11.00 tenta i produktutveckling (skitsvår)
- fre 13 oct 11.00 tenta i fitness kursen (förmodligen lätt) MEN det är fredag den 13e!

Dags att göra klart alla inlämningsuppgifter så man kan börja plugga i tid! :S

Vad som mer hände i fredags eftermiddag var att min housemate gav mig en räkning på 150 dollar för gas och en på 60 dollar för internet. Tilläggas skall då att förra månaden betalade jag en räkning på 100 dollar för el, vilket jag trodde inkluderade allt etersom han "råkade glömma" att berätta att vatten och el har skiljda räkningar.

Lyckligtvis kan han inte svenska, vilket gör att det inte spelar nån roll om han försöker läsa min blogg. Så därför tänker jag erkänna nu - Det ska bli så sjukt skönt att flytta ifrån den här lägenheten!
Eller okej. Inte lägenheten, för den tycker jag väldigt mkt om. Både rummet och läget. Men min rumskompis är troligtvis med i en sekt som försöker erövra världen med sina näringspiller och svindyra tvättmedel som han tvingar mig att betala. NEJ, nu är det slut med det.
I ren protest har jag köpt en vanlig hårinpackning och letat reda på min vanliga tandkräm (som han GÖMT för att han bara tycker att man ska använda hans produkter från neways som han såklart tjänar pengar på).

Nu är det allvar med skolan.
Nu är det krig hemma!

Kommentarer

Postat av: fir

Publicerad 2009-10-11 15:38:53

Hej!



För att du inte ska missa någon tenta - kolla almanackan - det är väl november du menar!

Postat av: syren

Publicerad 2009-10-11 17:57:46

Förstår att du vill flytta ifrån honom! Lycka till.

Postat av: Linda

Publicerad 2009-10-11 22:28:25

Lycka till med pluggandet sweetie! Har det förresten blivit något brödbak? KRAM

Postat av: em

Publicerad 2009-10-11 23:02:39

tack fir, självklart är det november=)

Postat av: Pege

Publicerad 2009-10-12 19:15:07

Amen vaddå, hela din tillvaro därborta är tentativ utom kriget då förstås. Hugg me en gång!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela